Přehled nejdůležitějších platforem sociálních médií

Marketing sociálních médií je důležitou součástí každé marketingové strategie. Proto je pro společnosti tak důležité mít solidní odpověď na následující otázky: Které kanály sociálních médií by se měly použít? Je stránka firmy na Facebooku dost? Nebo by měly hrát roli také jiné platformy, jako jsou Twitter a Instagram? A které další platformy sociálních médií jsou atraktivní pro podnikání? Od profesionálních sociálních sítí a platforem pro vyhledávání obrázků až po možnosti pro bloggery a sociální video sítě, určitě najdete něco, co odpovídá vašim potřebám. S výběrem správných kanálů, jejich nastavením, správou a propagací vám můžeme pomoci.

správa sociálních sítí
správa sociálních sítí

Webové stránky sociálních sítí

Webové stránky sociálních sítí jsou kanály sociálních médií, které se obvykle nezaměřují na žádné konkrétní téma a místo toho se snaží přilákat široké spektrum uživatelů . Uživatelé komunikují, klikají a sdílejí různé typy obsahu, které odrážejí jejich zájmy, takže témata na takových sociálních sítích jsou stejně různorodá jako uživatelé samotní.

Chování některých členů sociálních sítí umožňuje, aby se jejich zájmy omezily na určitou kategorii. Důvodem je skutečnost, že zvláště aktivní uživatelé často sledují určité profily a kanály, jako jsou určité prvky obsahu, a připojují se nebo otevírají skupiny, které se těchto zájmů týkají. Obchodníci jsou schopni tyto informace využít ve svůj prospěch a mohou vytvářet kampaně přizpůsobené těmto demografickým skupinám.

Facebook s nejvíce uživateli

Při diskusích o sociálních médiích prostě neexistuje obejít původní sociální síť a nárůst nové konkurence v posledních několika letech nevedl k tomu, že by se nadřazenost vůdců trhu ujala. Jedna z předních výročních zpráv o tomto odvětví, Social Social Marketing Marketing Report , znovu potvrzuje, že Facebook je králem a 93% všech marketingových specialistů se rozhodlo pro tento technologický gigant.

Posílení loajality zákazníků

Facebook je široce považován za matku všech platforem sociálních médií a jeho nejzákladnější funkce spočívají v tom, že svým členům poskytují odbytiště pro komunikaci mezi sebou navzájem i se soukromými společnostmi prostřednictvím různých marketingových kampaní na Facebooku . Stránka služeb nebo značky je často domovem neustálé výměny chvály, kritiky a zpráv o uživatelských zkušenostech. Ačkoli tato interakce v reálném čase může být výzvou pro komunitní manažery, představuje také atraktivní možnosti pro posílení loajality zákazníků.

Skutečnost

Facebook přidává každý den 500 000 nových uživatelů, což je 6 nových profilů každou sekundu!

Jako žádná jiná platforma sociálních médií, Facebook nabízí podnikům největší dosah pro získání nových zákazníků. Žádná jiná platforma neumožňuje tak přímé kontaktování cílových skupin a motivaci k interakci. Pamatujte si, že Řím nebyl postaven za den, a bude nějakou dobu trvat, než vyvineme úspěšnou strategii pro používání Facebooku k získání více zákazníků. Kromě vlastních profilů společnosti nebo kampaní nabízí tato platforma také fade-in reklamy.

Obrazové sítě: Pinterest a Instagram

U platforem pro sdílení obrázků jsou v popředí vizuální aspekty: důraz je kladen na publikování fotografií a videí; komentáře hrají menší roli. Nejvýznamnější jsou zábavné příspěvky, které na cílové skupiny zanechávají silný a trvalý vizuální dojem.

Instagram

S přibližně 300 miliony aktivních uživatelů je mikro blog pro fotografie a videa Instagram jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí, které jsou v současné době na trhu. Zatímco je možné sdílet obrázky a videa s Facebookem, Instagram má svou vlastní jedinečnou dynamiku, která je soustředěna na obrázky. Aplikace nabízí nespočet funkcí pro úpravu fotografií. Položky jsou kategorizovány pomocí hashtagů.

Instagram se také velmi dobře hodí k oslovení cílových skupin prostřednictvím dobrého obsahu a promyšlených strategií. Existují však i jiné způsoby, jak získat více pozornosti pro vaše společnosti mimo vlastní účet Instagram. V posledních několika letech se umísťování produktů opět ukázalo jako závažný prostředek reklamy, kdy podniky využívají vlivných osob k uvádění svých produktů na trh. Instagram také nedávno představil možnost umisťování reklam do zpravodajských kanálů uživatelů.

Skutečnost
Když Facebook koupil Instagram v roce 2012, bylo tam jen 40 milionů uživatelů Instagramu, dnes se tento počet zvýšil na 400 milionů!

 

Video sítě

Na nějaký čas byl YouTube jedinou video sítí, který mnozí obchodníci považovali za vhodný a v některých ohledech bylo rozhodování se zaměřit výhradně na tuto platformu v mnoha případech snad správným rozhodnutím: je to konec konců zdaleka nejpoužívanější kanál svého druhu a nabízí velký potenciál pro ty, kteří vědí, jak ho co nejlépe využít. A nejenom celebrity a firmy jsou schopny získat stovky tisíc odběratelů – na tomto kanálu jsou oceněny inovativní nápady, které umožňují některým jednotlivcům proměnit svůj koníček v kariéru a vydělat peníze na YouTube. Protože je domovem tolika vlivných osob, není divu, že je mezi obchodníky tak populární.

Kromě lídra na trhu existují i další video sítě, které mohou mít význam pro účely marketingu sociálních médií. Kromě specializovaných platforem, jako jsou Twitch (obsah ve videohrách) a Vine (maximálně šestiminutové klipy, které jsou sdíleny prostřednictvím aplikací), je zde jméno Vimeo, které vyniká nejvíce o kterém si ale povíme zase příště.

Máme tu i další sociální sítě o kterých se rozepisovat dnes nebudeme a to například:
blogovací sítě: Twitter a Tumblr
profesionální sítě: Linkedin a SlideShare

Cílové skupiny

V dnešním reklamním prostředí, není odhlášení z kampaní na platformách sociálních médií jednoduše možné. Pokud jsou kampaně prováděny opatrně, mají potenciál zahajovat virový jev, který se může promítnout do obrovských zisků v divácích, provozu na webu a nakonec v zisku. Ale udržení této vlny úspěchu je jen polovinou bitvy. Expanzivní zásah je málo užitečný, pokud jsou ignorovány cílové skupiny. Díky chytrému přidávání platforem sociálních médií do marketingového mixu mohou podniky a společnosti získávat informace přímo od svých zákazníků, aniž by musely provádět rozsáhlé průzkumy.

správa sociálních sítí
správa sociálních sítí