Snímková frekvence-FPS ve hrách

Ve hře Snímková frekvence představuje počet snímků (obrázků), které váš monitor zobrazuje každou sekundu. Čím vyšší je FPS, tím plynulejší a citlivější bude hra. Naproti tomu nízké FPS bude vypadat, jako by se hra sekala, a díky tomu bude obtížnější a mnohem méně zábavné hru hrát. 
Pokud nejste v hraní nováčci, ať už na PC, konzoli nebo na obojím, určitě jste již slyšeli nebo viděli zkratku „FPS“ používanou při diskusích o hrách a hardwaru. 

 Není vám jasné, co přesně je FPS? Zajímá vás, co to znamená ve hře? Pak si jen přečtěte tento článek, protože odpovíme téměř na všechny otázky související s FPS přímo zde! 

Co je FPS?

 

Odpovězme si na nejčastější otázku hráčů her, co je to FPS? 

Zkratka znamená „počet snímků za sekundu “ a označuje počet snímků, které může grafická karta vykreslit každou sekundu / nebo kolik snímků může váš monitor každou sekundu zobrazit. První je závislý na výkonu vaší grafické karty, zatímco druhý zcela závisí na obnovovací frekvenci monitoru. 

snímková frekvence

Jaké FPS byste měli mít ve hře?

 

Hodnocení FPS se obvykle zaokrouhlí nahoru na následující:

30 FPS-Nejběžnější snímková frekvence pozorovaná ve většině konzolových her a na některých slabších počítačích. To je také považováno za holé minimum pro hru aby byla hratelná, ačkoli většina lidí si nevšimne jakéhokoli sekání, dokud FPS klesne na nebo pod 20 FPS.

60 FPS-60 FPS je často považováno za ideální snímkovou rychlost, 60 FPS je možné dosáhnout pouze na konzolích s určitými dobře optimalizovanými hrami. Ve srovnání, slušný herní počítač bude schopen získat 60 FPS ve většině her, i když hry AAA mohou vyžadovat určitý stupeň vyladění nastavení. Toto je také maximální snímková frekvence zobrazitelná běžnými monitory a televizory.

120 FPS-Pouze u špičkových herních počítačů, které jsou připojeny k monitorům obnovovací frekvence 144 Hz, je 120 FPS zřetelně plynulejší než 60 FPS. Vzhledem k vysokým požadavkům na hardware a nevyhnutelně vysokým cenám však zůstává populární pouze u hráčů nadšenců.

240 FPS-Špičková snímková frekvence, kterou můžete dnes dosáhnout, 240 FPS, lze zobrazit pouze na monitorech obnovovací frekvence 240 Hz, podobně jako 120 FPS je vidět pouze na 144 Hz. Rozdíl mezi 120 FPS a 240 FPS je však téměř nerozeznatelný. To v kombinaci s ještě vyššími náklady na hardware objasňuje, proč je na 240 FPS zaměřen pouze malý počet hráčských nadšenců.

Mějte na paměti, že je fyzicky nemožné udržovat zcela stabilní snímkovou rychlost a že se bude měnit bez ohledu na to, jak je silný systém, na kterém hrajete, nebo jak dobře optimalizovaná hra je. Kromě toho, čím vyšší je snímková frekvence, tím méně budou tyto výkyvy patrné.

snímková frekvence

Jaký je rozdíl mezi snímkovými rychlostmi?

 

Jak jsme již vysvětlili, FPS představuje počet snímků zobrazených na obrazovce každou sekundu. V podstatě platí, že čím více, tím plynulejší a citlivější bude obraz. 

Představte si například, že sledujete něco, co běží na 1 FPS. To by znamenalo, že byste každou sekundu viděli pouze jeden obrázek, což by mělo za následek to, co vypadá spíše jako prezentace než interaktivní zážitek. 

Vysoká rychlost snímkování však ovlivní nejen citlivost, ale také vizuální zážitek, zejména animace. Za předpokladu, že hra má přirozeně vypadající animace, bude vypadat, že plynule jede ve vysokých snímkových rychlostech, i když zastaralejší hry s drsnější animací mohou vypadat hůř. 

Získáte výhodu z vysokých FPS?

 

Odpověď je určitě ano, ale může to být více či méně, než byste čekali, někteří lidé nemusí mít vůbec žádnou výhodu.

Jak tedy pomáhá vysoká FPS?

Pokud na obrazovce uvidíte více snímků, budete moci rychleji reagovat na jakékoli změny, ke kterým dojde. Kromě toho, lépe reagující herní prostředí vám umožní pozorovat a analyzovat lépe v reálném čase.

Je vyšší FPS lepší?

 

Většina by jednomyslně souhlasila, že vyšší je lepší. Pravdou však je, že v některých případech je nižší FPS lepší.

Proč?

Hladkost-Pokud váš počítač usiluje o udržení stálého snímkového kmitočtu a má tedy časté poklesy FPS, může být příjemnější ho omezit na 30. Tímto způsobem byste získali plynulejší zážitek.

Ponoření-Drtivá většina filmů se natáčí rychlostí 24 FPS, takže 30 FPS může dát hře mnohem více filmový pocit. Navíc, v některých starších hrách nebo v těch, které nepoužívají technologii snímání pohybu, se animace může zdát příliš neohrabaná při vysokých snímkových rychlostech, jak jsme již zmínili.

snímková frekvence

Závěrečné slovo 

Doufejme, že jste našli všechny informace o FPS v hrách, které potřebujete. Pokud si o něčem stále nejste jisti, nebo pokud jsme něco vynechali, neváhejte a sdělte nám to ve formuláři / sekce KONTAKTY