Hodnocení FPS se obvykle zaokrouhlí nahoru na následující:
30 FPS-Nejběžnější snímková frekvence pozorovaná ve většině konzolových her a na některých slabších počítačích. To je také považováno za holé minimum pro hru aby byla hratelná, ačkoli většina lidí si nevšimne jakéhokoli sekání, dokud FPS klesne na nebo pod 20 FPS.
60 FPS-60 FPS je často považováno za ideální snímkovou rychlost, 60 FPS je možné dosáhnout pouze na konzolích s určitými dobře optimalizovanými hrami. Ve srovnání, slušný herní počítač bude schopen získat 60 FPS ve většině her, i když hry AAA mohou vyžadovat určitý stupeň vyladění nastavení. Toto je také maximální snímková frekvence zobrazitelná běžnými monitory a televizory.
120 FPS-Pouze u špičkových herních počítačů, které jsou připojeny k monitorům obnovovací frekvence 144 Hz, je 120 FPS zřetelně plynulejší než 60 FPS. Vzhledem k vysokým požadavkům na hardware a nevyhnutelně vysokým cenám však zůstává populární pouze u hráčů nadšenců.
240 FPS-Špičková snímková frekvence, kterou můžete dnes dosáhnout, 240 FPS, lze zobrazit pouze na monitorech obnovovací frekvence 240 Hz, podobně jako 120 FPS je vidět pouze na 144 Hz. Rozdíl mezi 120 FPS a 240 FPS je však téměř nerozeznatelný. To v kombinaci s ještě vyššími náklady na hardware objasňuje, proč je na 240 FPS zaměřen pouze malý počet hráčských nadšenců.
Mějte na paměti, že je fyzicky nemožné udržovat zcela stabilní snímkovou rychlost a že se bude měnit bez ohledu na to, jak je silný systém, na kterém hrajete, nebo jak dobře optimalizovaná hra je. Kromě toho, čím vyšší je snímková frekvence, tím méně budou tyto výkyvy patrné.